Lenovo – Skvělé počítače, otřesný servis

Logo Lenova

Již tři roky používám jako svůj pracovní/herní/osobní počítač notebook Lenovo. Doteď jsem mohl Lenovo jen chválit a všude jsem je doporučoval. Nicméně se mi po třech letech poprvé „zadařilo“ a měl jsem možnost seznámit se s jejich servisem, což můj názor lehce přehodnotilo.

Nahlášení chyby, zaslání na servis

Z ničeho nic se mi po necelých třech letech můj Idepad Z570 začal sám vypínat a během několika hodin se pro změnu přestal zapínat. Kontaktoval jsem tedy telefonicky technickou podporu a popsal problém. Hned na začátku celého procesu mě zarazilo několik věcí.

Operátorka technické podpory mi sdělila, že nemohu z počítače vyndat pevný disk a navíc vyžadovala moje přihlašovací heslo do operačního systému (které jsem jí nedal). Upozornil jsem jí, že v počítači je můj vlastní disk a že o něj tedy nechci přijít. Kromě těchto detailů byl hovor příjemný, byl jsem informován o termínech a všech technických podrobnostech reklamace a na e-mail mi byl zaslán štítek pro odeslání počítače.

Štítek jsem si vytiskl a ignoroval informaci o tom, kam ho mám nalepit. Ani balík jsem nijak nenadepisoval, protože mi operátorka tvrdila, že to si na pobočce České pošty zpracují sami. To se nepotvrdilo a nakonec jsem tedy u přepážky opisoval adresu z lístku, ale to bylo to nejmenší. Odeslání pak proběhlo v pořádku, zásilku jsem mohl online sledovat a byl jsem brzy upozorněn, že servis můj počítač přijal a „že zpracování může trvat až 15 pracovních dnů. Přirozeně se vynasnažíme o rychlé vyřízení. Jakmile se stav Vaší zakázky změní, budeme Vás znovu informo vat.“ Ani jedna z těchto tří vět se nepotvrdila, ale o tom dále.

Cenová nabídka, spousta času

Po 11 dnech přišla odpověď, ve které mi oznámili, že můj počítač již není v záruce a nebo je poškozen tak, že není možná oprava na záruku (což mě překvapilo, vzhledem k tomu, že jsem měl přikoupenou záruku proti fyzickému poškození nebo poškození vodou).

Další den cenová nabídka skutečně dorazila, a to celkem na 4 999,36 Kč. V nabídce byla zahrnuta spousta funkčních komponent, jako například DVD mechanika, port RJ-45 a další. Příčinou poruchy byl pravděpodobně rozbitý větrák u procesoru, který měl stát 222,30 Kč. Kromě toho byl v nabídce upřesněn důvod odmítnutí reklamace:

„Kryt vašeho zařízení vykazuje poškození (praskliny, promáčknutí,odlomky), které bylo jasně způsobeno nevhodným zacházením. Bezplatnáoprava v rámci naší záruky není proto možná.

Vaše zařízení bylo poškozeno vniknutím tekutin. Bezplatná oprava v rámci naší záruky není proto možná.“

Na tuto nabídku jsem reagoval zprávou, ve které jsem zpochybnil odmítnutí záruky (přikoupená ochrana, odmítnutí vniku tekutin a zpochybnění vlivu poškození krytu na chybu), některé položky označil za nesprávně uvedené (funkční) a poptal bližší popis některých položek.

Vypsání dobropisu

O 2 dny později mi odepsali, že mám pravdu a že bude moje zařízení opraveno díky dokoupené rozšířené záruce. Za dalších 5 dnů přišla informace, že servis chybně vystavenou nabídku zrušil a zařízení opraví.

Po dalších 12 dnech (celková doba trvání od přijetí zařízení zatím byla 21 pracovních dní) jsem si online nástrojem zkontroloval stav své objednávky a zjistil jsem, že „Your product has been disposed of correctly.“ Zavolal jsem tedy na technickou podporu a ta mě informovala o tom, že zařízení zřejmě nešlo opravit, a tak mi tedy bude vystavěn dobropis.

Na základě této informace jsem e-mailem poptal dobropis a požádal o zaslání svého disku. Dobropis dorazil o den později, informace o disku za 4 dny a v tomto znění:

„Dobrý den,
zkusím se zeptat, ale obávám se, že servis Vám ho nezašle. Dobropis je totiž vydáván na celé zařízení, tedy i s diskem. Navíc podle záručních podmínek by zařízení mělo jít do servisu v originální konfiguraci. Jakmile budu mít odpověď, napíšu Vám.“

Z toho tedy plyne, že operátorka technické podpory nebyla seznámena se záručními podmínkami, protože mi tvrdila, že v zařízení může být můj disk. Jelikož od požadavku na vrácení disku uběhl již měsíc, nepředpokládám, že by se mi vrátil.

Nicméně dobropis tedy přišel a já se mohl spojit se svým prodejcem původního notebooku, abych dobropis využil ke koupi nového zařízení. Ze strany prodejce není co vytknout, ale opět se objevil problém s jakousi byrokracií Lenova, které musí vystavený dobropis ještě jednou schválit ve chvíli, kdy ho chce zákazník uplatnit. Na to si Lenovo bere další měsíc, nicméně v mém případě to naštěstí trvalo „jen“ týden.

Ještě ten den jsem si nový notebook na prodejně v Galerii Harfa vyzvedl. Celkem jsem byl tedy bez svého počítače 34 pracovních dní.

5
Komentáře
  • Franta napsal:

    Ale výrobce nezodpovídá za disk a ani za data na něm. Je to napsané v reklamačních podmínkách. Tohle by neudělal žádný výrobce.

    • Tomáš Volf napsal:

      To by bylo v pořádku, pokud by mi to před odesláním sdělili. Navíc jsem na to upozorňoval a žádal o možnost disk vyndat, což mi nedovolili.

  • Tom napsal:

    Mám podobnou zkušenost, nechápu proč chtěli heslo k windows?!
    Disk jsem měl taky vlastní, naštěstí jsem našel starý disk, zálohoval si z něj data a namontoval ho notebooku.
    Nabídku jsem dostal taky, s tím že je závada způsobená vniknutím tekutin do notebooku (což mi nepřijde úplně pravděpodobně – sice se to stalo, ale tak rok předtím..) –
    LV NB Keyboard 283,21
    další opravy a výměna materiálu 928,05
    takže celkem s DPH 1.441,40 CZK

  • BobbuBrowne napsal:

    Hello! Cool post, amazing!!!

  • Sildenafil Citrate Buy Viagra Viagra Online

Zanechte komentář



© 2012 - 2018 Tomáš Volf. Grafický návrh: Luiszuno.com